Szeretne Ön egészséges maradni, jókat enni, sokáig élvezni az életet és mindezzel még spóroln is? Akkor olvasson tovább és megmutatjuk, hogyan valósíthatja meg mindezt.

Rohanó világunkban szeretünk mindent gyorsan megoldani. Ez érthető, ki ne szeretne több időt szánni családjára, hobbijára, háziállatára. Táplálkozásunk terén az élelmiszeriparnak is köszönhetően.sok változást és újítást látunk. Fagyasztott készételek, porlevesek, bögrében elkészíthető tészták.

Mi ezzel a gond? Avagy:

Miért főzzön egyáltalán?

A készételek eleve sok problémát hordoznak magukban. A főételek rengeteg sót tartalmaznak, mely vizet von el szervezetünktől, kiszárítja bőrünket, megemeli vérnyomásunkat.

A másik fő probléma a transzzsírok magas aránya. Ezek kifejezetten az ipari élelmiszerfeldolgozás rákfenéi. A növényi zsiradékok hidrogénezése során jönnek létre, például a margarin előállításakor. Szív-és érrendszeri betegségeket okoznak, azaz például a szívinfaktus kockázatát is növelik.

Az ételallergiások pláne nehéz helyzetben vannak. Szinte minden készétel csomagolása tartalmazza a figyelmeztetést, mely szerint a termék nyomokban mogyorót, tejet, kutyaszart, kisgyereket tartalmazhat. Ha saját maga főz, az alapanyagok beszerzésénél nagyobb eséllyel tudja kiszűrni az allergéneket tartalmazó termékeket.

A költség szintén a főzés mellett szól, amennyiben egészségesen szeretne étkezni. A céges menzák egy jó része már kínál valamiféle fitnesz- vagy egészségmenüt. Ezeknek azonban az árát is megkérik. Ez utóbbin valamelyest tompíthat, ha Ön is részesül munkáltatója révén valamiféle játékpénzjuttatásban, jellemzően SZÉP-kártyára töltve.

Milyen tanácsokat érdemes megfogadnia, amennyiben úgy dönt, kezébe veszi az irányítást – és a fakanalat?

Ne vásároljon készételeket

A fentiekben részletesen kitárgyaltuk, miért jobb tartózkodni ezektől. Egy szintén ide sorolható élelmiszertípus a főzést meggyorsító termékek köre. Gondoljon csak a húsleveskockára. Vagy a császármorzsaporra, mely gyorsabb elkészíthetőséget ígér. A császármorzsa példájánál maradva: a „port” használva az étele rengeteg cukrot és egyéb, nemkívánatos összetevőt fog tartalmazni. Ha ezzel szemben maga készíti el ezt az ételt, cukor helyett alkalmazhat édesítőszert, búzaliszt helyett valamelyik alternatív helyettesítő terméket használva.

A zabkása népszerűvé válásával megjelentek a kész porok, melyekhez csak vizet kell adni. Az összetevőket átfutva a cukortól a stabilizálókig számtalan olyan összetevő feltűnik, melyeket nem szeretne bevinni szervezetébe.

Vegyen ehelyett aprószemű zabpelyhet, melynek egységára a „kész” termék töredéke. Adjon hozzá tejet, és 3 percre tegye be a mikrohullámú sütőbe. Kész is! Semmi szükség az előkészített porra. Az ízesítést így Ön felügyeli, akár édesítőszeres lekvár, akr gyümölcs kerül a kásába.

Tervezzen előre

Az egészséges étrend egyik fő ellensége a rögtönzés. Érdemes egy hétre előre bevásárolni, jellemzően a hétvégén. Csak olyan élelmiszereket tartson otthonában, melyek nem jelentenek kísértést! A nagy élelmiszerüzletekben alacsonyabb árakat fog találni, mint a sarki kisboltban, így spórolni is fog.

Hajrá!